Lava is...

Een design bureau opgericht in 1990. Lees meer...

Tube: Lava in 89 sec...

Alles wat je wil weten over Lava in 89 seconden. En nog meer...

QUOTES

“What an amazing energy and inspiration”. More...

NU werken we aan...

TivoliVredenburg, Human, Toneelschuur, Museum Arnhem, Diabetes Fonds, Istanbul Biënniale boek, Museumvereniging, Nationaal Comité 4 en 5 mei, Randstad, Vladey, SVB Media, Ministerie van Sociale Zaken, Consumentenbond en nog veel meer...

Online shop

Boeken, posters, t-shirts en andere items die Lava heeft uitgegeven zijn hier te koop.

publishing

Lava geeft regelmatig in eigen beheer boeken uit. Meer...

Def.

Ons zusterbedrijf Def. is vooral thuis in de vormgeving van tijdschriften en continuering van huisstijlen. Website

Volg ons

Volg ons op FacebookTwitter, Pinterest, Google+, Somewhere en op Linkedin

Schrijf je in voor de Lava email update!

Pers

Persberichten vind je op Pressdoc


  •  
  • Een merk voor het Nationaal Historisch Museum

    Het Nationaal Historisch Museum heeft straks een gebouw, maar wil ook daarbuiten bestaan, overal in het land. Voordat het museum in Arnhem zometeen opengaat, wil het Nationaal Historisch Museum iedereen in contact brengen met de rijke geschiedenis van Nederland. Daarvoor bedacht en ontwikkelde Lava het activiteitenmerk INNL. Eind december 2009 werd het gelanceerd in de media. In de loop van 2010 zullen er steeds meer uitingen te zien zijn. Meer

  •  
  • City branding voor een klimaatneutrale stad

    Clear Village is een internationaal initiatief om te komen tot een klimaatneutrale stad die de komende jaren ergens rond de Middellandse zeegebied moet gaan verrijzen. Lava ontwikkelde een 'open brand identity' waarmee deze stad op papier werkelijkheid kan gaan worden. Het idee is om de vele betrokkenen te betrekken bij het creëren van het merk. De identiteit is als het ware een 'open source' identity waardoor het merk en zijn identiteit parallel aan het denken over deze stad kan groeien. Meer

  •  
  • Een vernieuwend outdoor merk

    Outdoor is tegenwoordig een booming industry, maar vaak is de communicatie gebaseerd op cliché's zoals wandelen, bergbeklimmen, en verre reizen. Edge of Europe vroeg Lava een outdoor merk te ontwikkelen dat verder kijkt. Daarbij viel op dat het product meestal centraal staat en niet de klant. Ieders beleving van outdoor bleek totaal anders. Daarom besloten we bij Edge of Europe de gebruiker centraal te stellen in de merkbeleving. Het tweede component van de creatieve strategie kwam voort uit de Europese oorsprong van het bedrijf, en de diversiteit die het Europese erfgoed te bieden heeft. Meer

  •  
  • Een museumconcept voor Het Nederlandse Rode Kruis

    Op dit moment werkt Lava aan een scenario voor een nieuw museum van het Nederlandse Rode Kruis: het Humanity House, i.s.m. Red Concepts en Henk Schut (voormalig artistiek leider Dogtoep). Het museum wordt eigenlijk geen gewoon museum. Het is een combinatie van een museale omgeving èn een kenniscentrum met debatten, lezingen en filmprogrammering. Een plek waar bezoekers gaan ervaren waarom aandacht voor de menselijkheid in tijden van rampen of gewapende conflicten cruciaal is. Het scenario dat Lava ontwikkeld bevat een presentatiemiddel voor partners, de gehele identiteit en het intereurconcept en de expostieruimtes. Door deze geïntegreerde aanpak zullen de waarden van het Humanity House tot in de kleinste details van het gebouw ervaren kunnen worden. Bekijk het scenario.

  •  
  • Toekomstvisies van de VU Amsterdam

    De Vrije Universiteit (VU) en de Gemeente Amsterdam ontwikkelen de komende jaren een ambitieus project: een geheel nieuwe onderwijscampus op de Zuidas. Lava werd gevraagd een merk te ontwikkelen dat het project tastbaar maakt. Het merk moet betrokken partijen inspireren en activeren om mee te denken over de nieuwe campus in het bijzonder, maar ook over als de toekomst van onderwijs in het algemeen. Maar hoe geef je een merk vorm dat nog niet bestaat? Lava bedacht de naam ‘VUTURE’ en ontwikkelde de campagne ‘The VUTURE starts now’, die meteen vandaag al mensen betrekt bij het ontwikkelen van die toekomstvisie. Een dynamische identiteit werd ontwikkeld waardoor het merk mee kan groeien met de ontwikkeling van de campus. Meer